Sparat på Instagram #2

Jag älskar att spara saker på Instagram, så jag tänkte att vi kunde ta en titt på vad jag har sparat sedan sist. Förra omgången sparat hittar du här.

@knivenivattnet var som vanligt spot on, @nayyirahwaheed lade upp ännu en genial dikt och hos @rebeccagreenillustration fick jag tips om denna magiska tidning som jag ska försöka få tag på från Amerikat.

Olika djur i grupp, det gulligaste som finns, dessa från @carolynj, @linziehunter, @carolynj igen och @annebenjamin.

img_0786

Detta spännande omslag från @rainbowrowell gjorde mig sugen att pröva på retellings igen, även om det var länge sedan jag läste senast.

Tre fina illisar, elefant av @pingszoo,  @katiekearillustation gjorde en finfin skelettgenomskärning och hos @maisieparadise syns ett helt hem i genomskärning. Älskar genomskärningar, speciellt denna.

img_0761

Ett Melker Melkersson citat från @astridlindgrensnas.

Olika sorters vinter, denna bok hos @designfortoday, ett fantastiskt hus hos @nalichniki (konto som egentligen bara består av fantastiska ryska hus med snickarglädje), och en karta av @kelseygarrityriley.

Blått badrum hos @shaunaglenndesign och blå kakaskar hos @monoinflao.

Färg, frukt och film. Tjejer att vilja vara från @artisticmood, frukt i genomskärning hos @dafi_polska och en påminnelse från @alexachung att se Cool runnings.

Lite stil- och sminkinspo från @silver_screens_and_daydreams och @heatherjeweldon.

img_0790

Och så tillsist visar @forlagetm hur de letar originalfärger till Tove Janssons Hur gick det sen med hjälp av Pantone.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Illustrationer, Instagram, Länkar, Omslag. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Sparat på Instagram #2

  1. buystuff2017 skriver:

    Den där farbror Melker är väl ena klok en!
    http://rangel.se

  2. Vicky skriver:

    oj vad mycket fint och färgglatt du sparar! blir mest djur hos mig, hehe.

Kommentera

