Långläsning.

Lördag, dåligt väder, perfekt tillfälle att ligga kvar i sängen och läsa långt. Här är några fina texter att sjunka ner i.

dovey-can-reading-make-us-feel-better

Can reading make you happier?

Ceridwen Dovey diskuterar läsning i The New Yorker. ”Reading fiction makes me lose all sense of self, but at the same time makes me feel most uniquely myself.”

2

Picturebook makers: Maja Kastelic

Senaste inlägget hos Picturebook makers är av fantastiska Maja Kastelic som minutiöst visar arbetet med boken A boy and a house. Älskar särskilt att hon visar sidplaneringen, så lärorikt.

dcabbf8395c9aaf3c14b5883a85a06f4-025072016020243_media1

Sameblod är en kärleksförklaring”

Lång och fin intervju med regissören Amanda Kernell om hennes Sameblod som hade premiär igår.

Och föredrar en att titta istället för att läsa så finns hela BBC’s Narnia på Youtube:

 

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Länkar, Läsande, Om Mig. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Långläsning.

  1. Å vad bra tips!
    I morgon ska det bli yrväder och jag har inget specifikt att göra förrän på eftermiddan. Då ska jag följa ditt exempel och grotta ner mig och ta frukost på sängen och läsa det du föreslår! Tack!

  2. Nu har jag haft tre timmar i sängen med frukostbricka, smörgås, fil o kaffe + läsning av dina länkar. Det har klarnat ute. Vitt och vackert och kallt och stilla. Och solen lyser upp bergssidan på andra sidan sjön. Det ser jag från min sängplats nu. En liten stund till kan jag ligga och gotta mig och sen blir det upp och iväg till dagens göranden. You made my day!
    Tack igen.
    Ellington

Kommentera

