Fjärde advent och elva julklappar.

julklappstips

Så här fjärde och sista advent skall väl helst alla julklappar vara färdiga, men ibland är så inte fallet, och ibland blir en bjuden på julfest i sista minuten och vet inte vad en ska ta med sig. Så därför har jag samlat elva julklappstips som passar de flesta, även de som har allt, i varierande budget. Samtliga bör dessutom hinna levereras innan julafton om en beställer i dag, men dubbelkolla såklart på hemsidorna för att vara säker.

Survival card. Detta är så himla smart sak, som en schweizisk armékniv fast i format av ett kreditkort, med hela 15 funktioner. Har beställt en till pappa men tänker att alla egentligen skulle må bra av en.
642 tiny things to write about. Denna finns även på svenska för den som föredrar. Är, precis som det låter, en liten bok med 642 korta skrivövningar, exempelvis: ”En giraff är bunden till ditt köksbord. Varför?”
Draw every day, draw every way av Jennifer Orkin Lewis2017 är mitt nyåslöfte att vara mer kreativ och måla mer, så har velat skaffa mig en bok av denna rita-varje-dag-typ, så blev så glad när jag såg att Jennifer Orkin Lewis, som jag följt på Instagram i flera år, släppt en. Denna är redan på väg hem, och jag tänker att den är en fin present till de flesta!
Double best of Serge Gainsbourg. Jag tycker denna vinylskiva var helt obeskrivligt snygg, och Serge är så bra, hans musik går hem hos så många då den är så lätt att tänka in i situationer. Exempelvis passande matlagningsmusik med någon en tycker om, eller när en vill ge ett franskt skimmer på städstunden. Denna snygga var såklart lite dyr och svår att få tag på dock, men tillexempel Bengans har ett ganska brett utbud av hans vinyler också.
Prosecco la RobíníaEn flaska bubbel går alltid hem, denna är billig, torr och har en etikett som får mig att tänka på Wes Anderson, alltid peppt.
MässingsreflektorAllt från Svenskt tenn är fint. Och det mesta är också dyrt. Men inte dessa drömiga, reflektorer i mässing för 40 kr stycket och finns i tre olika modeller. Så lyxig present att få. Tanken är att en ska placera dem i tillexempel blomkrukor och låta ljuset reflekteras, antingen förstärka där det behövs, eller bara skicka kattögon över väggen.
Glittereyeliner/mascara. Två i ett, det glittrar. Nog så.
How to be a wildflower av Katie DaisySå fin, perfekt present till alla växtgäri en känner där ute. Bildgoogla titeln och du får se allt fint innehåll i den. Mmm!
Ultra facial overnight hydrating masqueGillar Kiehl’s, och så här på vintern behövs verkligen mycket fukt. Nattmask = smidigt, topp!
Fyra berättelser om flykt – novellbox från NovellixFyra viktiga, fina noveller från Novellix, alla skrivna av fyra olika författare som själva har flytt. Så bra julklapp.
Kay Bojesens lunnefågelOch sist men inte minst, jordens finaste lunnefågel, perfekt som brevpress, bokstöd, companionship eller bara dekoration. En dag ska jag också ha en sådan.

Vad ska ni ge bort i julklapp i år?

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Önskningar, Jul och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fjärde advent och elva julklappar.

  1. Lina skriver:

    Det är verkligen inte så enkelt det där med julklappar alltså! Ska enbart ge till min mamma och syster, och även om det ju är två av de fåtal människor som jag känner bäst av alla så är det inte alltid så lätt. Blir så lätt att man hamnar i att ge liknande saker år efter år? Men dina tips är superbra Har satsat mest på att ge böcker och kropps- och hudvård samt lite smink, eftersom det är sådant som jag själv tycker är roligast att köpa och ge 🙂

    • Clara Kron skriver:

      Jaa, sådana saker är alltid bra, öven om en redan har smink så känns alltid lite till fantastiskt, samma med böcker – en kan aldrig ha för många!

Kommentera

