”And when I wish upon a star make it come true if only for a second or two.”

o%cc%88nskel

Julafton närmar sig med stormsteg, och återigen är det dags att komponera en önskelista. Egentligen är mitt behov av grejor noll, vill mest ha en burk färg att lacka upp pianot med, men jag letade reda på ett par fina saker på internet som gärna skulle kunna få ligga under granen.

1. Jonas Lundqvists skiva Vissa nätter på vinyl. Så. Bra.
2. Ett kitt med Cliniques olika chubby-produkter, jag har inte provat en enda än, så vore fint.
3. Detta fina läppbalsam från &otherstoris skulle gärna kunna få hjälpa mig genom vintern.
4. Även en facemist skulle kännas bra att spraya när allt är torrt, som denna från L’Occitane.
5. Denna trio ansiktsmasker från Kiehl’s vore en dröm, men den verkar inte säljas i Sverige. Finns dock individuellt förpackade.
6. Jordens drömigaste och mjukaste påslakan som jag klämt på i över ett år på Åhléns, i bästa rosarandiga.
7. En flaska Angostura bitter som är liten, stark och dyr, men förhöjer de flesta drinkar.

Och som alltid en bunt böcker, dessa känner jag främst att jag behöver fylla på med:
J.K. Rowling och Jim KayHarry Potter och hemligheternas kammare. Annika Thor och Jakob WegeliusOdjuret i labyrinten. Lotta KühlhornFrukt och grönt. Johan EgerkransNordiska gudar. Max PorterSorgen bär fjäderdräkt.

Vad har ni önskat er i år?

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Jul. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till ”And when I wish upon a star make it come true if only for a second or two.”

  1. Hannah skriver:

    alltså vilken fin och härlig önskelista. känns som om du funnit de perfekta prylarna för att överleva vintern! inspirerande! kram.

    • Clara Kron skriver:

      Tack snälla! Jaa, det viktigaste känns som återfuktning och inomhusmys när det är så här ruggigt 🙂 Kram!

Kommentera

