Måndagspepp.

Vi har precis lämnat helgen v. 48 bakom oss (ni som vet, vet) och det är dags för måndag och ny vecka. Ikväll ska jag hämta hem ett piano och i övrigt verkar veckan också bli fin, med Håkan på lördag till exempel. Så, en bunt peppiga och inspirerande videos kommer lastade för att få igång peppen.

Hur man ritar en älg, med babeiga Oliver Jeffers.

Mer Oliver Jeffers, för så go.

Hemliga meningar i Mozarts Trollflöjten.

Poeten Guillaume Apollinaire skapade dikter vars typografi illustrerade dikten, mycket snyggt.

Hur en skapar en fiktiv värld.

Och sist ut en drömmig Elvis. Vill lära mig dansa sådär.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Musik, Peppfredag, Videor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

