”I want a president that had an abortion at sixteen and I want a candidate who isn’t the lesser of two evils and I want a president who lost their last lover to AIDS”

Hallå, hoppas ni mår fint! Jag har lite fullt upp just nu, med mycket jobb och böcker att läsa och snöskor att hitta, men nästa vecka går mitt vick på ETC ner från 60% till 10% så mer tid kommer att finnas, tänker visa så många bra böcker för er då. Jag tänkte i alla fall bara titta in och dela denna fina porträttering av Zoe Leonards dikt I want a dyke for president, uppläst av Mykki Blanco. 25 år gammal och fortfarande superaktuell.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Feminism, Politik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

