Peppheter!

3 saker som gör mig pepp just nu:

Högskolor.
Jag vet, jag är jordens Hermione, men det kan inte hjälpas. Märkte i alla fall i tid att sista ansökningsdatum till högskolor och universitet var i går så hann söka. Valde och vrakade bland så mycket bra, och sökte till slut 9 kurser på distans, i alla från formgivning, litt. vet. till att skriva. Samt en kurs i visuell kommunikation vid Konstfack som verkar superspännande och rolig att gå i vår.

jonas-690x690

Jonas Bergsten.
Jag må vara sen på bollen som är Jonas Bergsten, men satan vad bra han är. Har lyssnat på debutskivan Ska vinna en miljon i natt om och om igen och i fredags släppte han EP:n S/T och den är också så bra.

Workinggäris.
Jag har under hösten gått med i flera gärisgrupper på Facebook och tycker alla är så himlade bra, alla är så otroligt peppande och delar ut så mycket kunskap och stöd. Så jag startade en till; Workinggäris. Där tjejer och icke-binära kan hjälpa varandra i yrkeslivet eller i studier, efterlysa AW-kompisar, be om råd inför löneförhandling, hitta människor att samarbeta med eller bara en lunchkompis. Gå med, så tar vi över världen!

Puss!

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Jobb, Musik, Studier. Bokmärk permalänken.

Kommentera

