”Poetry is no place for a heart that’s a whore, and I’m young & I’m strong, but I feel old & tired, overfired


Idag hade jag egentligen tänkt att göra en lista eller en peppfredag eller något, men den kändes så där och jag känn mig inte så pepp. Så det får bli en mer allmän sinnesavstämning idag. Här är jag i morse, klockan sju med dåligt februariljus, just innan jag ska gå till jobbet.

Igår såg jag ut såhär när jag kom hem till mina föräldrar. Jag hade varit på Falling Whistles event på Boqerian, Julia Frey och Erik Hassle spelade. Missade dock den senare för hade lovat mig själv att åka hem 23.05. Är så trött nu för tiden. Eventet var väl roligt. Men en äckligt full kille försökte klappa och ta på mig på bussen dit så utgångsläget var väl inte optimalt.

Igår hittade jag äntligen conchiglioni! Dyra var de 😦 Men det ska bli så spännande att pröva dem, se om de är värt hypen jag har byggt upp i mitt huvud.

OBS! Möjligt spoilande Fargo-bild kommer härnäst! OBS!


Jag har mest spenderat februari med att göra arbetsprover medan jag tittat på olika tv-serier. Stressar massor. Kom på för sent att jag ville söka, men vill inte ge upp nu när jag ens börjat tänka tanken.


Bästa Fargo-snackset i fattigfebruari har visat sig vara kastrullpopcorn. Har äntligen lärt mig göra bra utan att bränna. Fick säkert 50 sådana där fina pappskålar av pappa för något år sedan, fint att de kommer till användning.


Den här bilden hittade jag på min mobil efter Galentines med Ida, här har hon tydligen stulit en ballong till mig. Bra kväll överlag, pastan jag gjorde till henne blev magisk tillexempel. Men nu är jag egentligen väldigt opepp på allt vad utgång heter. Vill ligga i sängen, se bra kostymdraman, äta mackor och läsa ikapp mig i alla möjliga böcker. Dock blir det utgång i kväll ändå 😦 Inte helt tråkigt dock, min kompis Maria har fyllt år så hon ska fira på Ugglan. Tror dock inte att det blir någon helkväll för mig. Men först blir det familjemiddag, vilket känns fint, länge sedan jag träffade min storebror nu.


Häromdagen gick jag förbi denna skylt på Götgatan. Nu äter jag ju inte ost, men 1, specialbutiker är så himla rart, 2, typografin är så enkelt genial, vill ha något liknande på väggen.

Processed with VSCOcam with c1 preset

Trots fattigfebruari kunde jag inte låta bli att slå till på de psykadeliska trosorna från Monki. Blommor med ögon känns ju a och o. Nya kläder är ju egentligen ingenting jag lägger pengar på direkt, men ett par småbyxor då och då skall väl gå bra.

Häromdagen gick jag också till tobakshandeln för att hämta ut flera bokpaket, jag hade vunnit från ett förlag och fick hemskickat från det förlag jag jobbar med. Passade på att köpa lite surt smågodis, vilket en inte är bortskämd med längre.

I helgen är också min moster här på besök och med sig har hon tre stringhyllor till mig som hon fyndat för 100 kr styck på loppis i Norrland, och pappa har hittat ett större antal också till mig. Så snart kanske jag kan börja bygga upp en hel vägg och byta ut de mörka, instängande Billy-hyllorna jag har nu. Ser så mycket fram emot det. Måste bara hinna katalogisera klart dem först, medan de står i samma ordning.

Vad händer med er just nu? Vad tänker ni på och så?

Citat härifrån.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Om Mig. Bokmärk permalänken.

En kommentar till ”Poetry is no place for a heart that’s a whore, and I’m young & I’m strong, but I feel old & tired, overfired

  1. ISA skriver:

    Hur hög nostalgi på de där sura patronerna? ååh minns att vi alltid gick och köpte dem i cafeterian för 50 öre. haha!

Kommentera

