”Färdas genom mörka skogar, färdas mellan höga berg”

Sune-Jonsson12

Ni vet ju att jag längtar norröver. Och blev förälskad i Johan Airijokis musik häromdagen. Så jag gjorde en spellista med 80 bra låtar från Norrland. Den kanske direkt låter annorlunda än musik från andra bygder, men det är onekligen mycket bra. Klicka på länken eller spela här nertill. Och säg gärna till om jag har missat något helt avgörande så fyller jag på!

spotify:user:claraklon:playlist:7ekKpqMtOYgDhDvEKs7t2F

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Om Mig. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till ”Färdas genom mörka skogar, färdas mellan höga berg”

  1. Pots of Tea skriver:

    I haven’t heard You and Me in sooo long! ❤

    • crankoral skriver:

      It’s so good! All the bands and artists are from the northest of Sweden!

      • Pots of Tea skriver:

        Oh cool! I’ve listened to a few songs from your playlist. I really enjoyed some songs by Vaart so I gave one of their albums a listen. I really like the song Norrflicka. I have no idea what the song means, but I like the sound of it 😀

      • crankoral skriver:

        Nice! The titel Norrflicka means Girl from the North. I really like it too 🙂

  2. Hanna skriver:

    ååh, fanns mycket fint jag inte lyssnat på under lång tid!

Kommentera

