Dagens lista.

Dagens frisyr: Detta försök till såna där romantiska bohemiska flätor. Gick sådär. Vet int riktigt hur en gör.

Dagens kläder: Nu: mjuka, på jobbet: gul chearleaderkjol och svart tröja med kalasbyxor.

Dagens smink: Jag sminkar mig på tunnelbanan de dagar jag åker från Norrtälje. Hade glömt foundationen hemma. Så concealer, rouge, mascara och ögonskugga.

Dagens bästa mat: Hittade tre klubbor jag lämnat till mig själv hemma hos mamma och pappa, vinst!

Dagens händelse: Johan Airijoki, en musikupptäckt kan väl vara en händelse?

Dagens planer: Jag har smitt planer med Kajsa, imorgon ska vi gå till Naturhistoriska riksmuseet för det är gratis numer, och vi är panka, och jag ska ha matsäck med! Samt blivit bjuden på födelsedagskalas, så fått skriva mycket i kalendern.

Dagens vill ha: Tusen skivor på vinyl, denna gång finns de tack och lov inte tryckta, så slipper bli ruinerad.

Dagens saknad: Norrland. Längtar dit så.

Dagens tråkigaste: Att stå i telefonkö till skatteverket, gav upp.

Dagens godis: Tidigare nämnda klubbor. Redan slut tyvärr 😦

Dagens bok: Har börjat läsa M varken mer eller mindre av Petra Backström. Recension i slutet av veckan!

Dagens humör: Lite blaha fortfarande, igår hade jag pmsångest och allt kändes onödigt och vi-ska-ju-ändå-dö. Har bättrat sig lite.

Dagens komplimang: Elaine gjorde massa smileys med hjärtögon på min nya profilbild på Facebook.

Dagens längtan: Längtar efter Norrland då, stanna uppe sent, bada nattbad, spela monopol i fotogenljus, spela piano och skeda.

Dagens tv-serie: Så fort jag har gräddat bröden som jäser ska jag få se senaste Arkiv X-avsnittet.

12651188_10153713121746928_9204004433439988519_n

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Enkäter, Listor, Om Mig. Bokmärk permalänken.

Kommentera

