Helgen i bilder. 

Det har varit en lång helg, och den började faktiskt redan i torsdags. Falling whistles hade event på Boqerian och Tove Lo spelade live, så himla bra!

Ölen där är så himla dyr, så när en tjej gav mig en ale för att hennes kompis dragit var lyckan stor!


På fredagen hade vi bestämt oss för att kolla in Carmen. Jag har inte varit där på säkert tio år, men där är ölen istället billig vilket är välkomnat helgen innan löning! Hej Ida!


Jag tog selfies på toan med allt klotter och missade att instagramma på hela fredagen, trots beslutet att göra varje dag.


På lördagen vaknade jag själv hos mamma och pappa som båda jobbade, så då bjöd jag över Kajsa och Ida på brunch med allt som är gott.

Alla var glada över att få mat!


Och Kajsa hade med en flaska bubbel så vi gjorde mimosas. Senare, när apelsinjuicen tog slut, märkte vi att bubbel+päronjuice+citron = godast i världen.


Vi gick för att kolla in Beyond Retros utförsäljning och jag var alldeles till mig över att Kajsa och Ida såg ut som Jay och Silent Bob från Clerks, så bra film förresten, tips!


Efter ett tag tröttnade vi och gick till Retro där det spelades någon match, vi tog varsin öl och skrek med när något av lagen gjorde mål. Skönt att få det ur sig.

Efter några timmars fri lek på varsitt håll bjöd Kajsa in oss på middag, jag var trött och fick kaffe i finmuggen.

Sen kom Ida med sin finkofta och vi fick snacks och fördrink, gott!


Kajsa hade lagat en supergod linsgryta och bunkrat upp med vin!

Efter middagen åkte gitarren fram och vi hade bandrep. Vi startade band när vi var femton och alla ville få till det med en kille på festival. Killen är numer glömd men bandet består!

Det är, som synes, ett väldigt svängigt band. Jag hade tjatat till mig att få fläta Kajsas hår, kolla fint det blev!


Vid tolv gick vi til Obaren där dessa gullisar spelade, Alex och Simon, de är mina favoritbästisar utöver mina egna bästisar. Så gulliga med varandra jämt! Vi var ute alldeles för sent och hamnade på Spybars Gubbrum. Men vid fyra tackade jag för mig och gick hem.


Söndagen bestod av att ta sig hem till Norrtälje från söder, och jag städade och bokade tvättid och andra viktigheter. Till middag blev jag därför belönad med tacos, läsk och Mr Selfridge.


Jag tog det lugnt resten av kvällen, badade och bakade chokladbollar. Sen läste jag Expeditionen tills det blev läggdags.

Hur har er helg varit?

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Fest, Helg, Om Mig. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Helgen i bilder. 

  1. Johanna skriver:

    Vilken fint och roligt inlägg! Jag funderar också på att läsa Expeditionen, fynda den på bokrean för ett tag sen men den lyckas aldrig riktigt komma högs upp i högen av böcker som jag vill läsa. Rekommenderar du den? 🙂

    • crankoral skriver:

      Tack snälla 🙂
      Jag tycker absolut den är intressant, jag är inte klar än men den är lättläst och blir inte sådär torr som faktaböcker är ibland. Varvar grafer med brev och Beas egna upplevelser, och otroligt snyggt formgiven! Ge den en chans! 🙂

  2. Erika skriver:

    Låter som en toppenhelg! Min har också varit bra, jag har köpt ”kahlua” och gjort white russian-drinkar och sen så har jag även gått i skogen

    • crankoral skriver:

      Åh white russian :O ❤ Så gott! Svårt för veganer 😦 Men det låter som att din helg också var fin!

Kommentera

