Söndagsläsning.

Jag tänkte att söndagar är ju en sån dag en gärna ligger kvar i sängen och drar sig lite, eller äter en längre frukost, om en har möjlighet, och vad passar då bättre än lite extra söndagsläsning. Här är lite länkar som jag har samlat på mig under veckan som gått:


Förra veckan publicerade Picturebook Makers ett inlägg av Emily Hughes som verkligen bryter ned arbetet med sin bok Wild som jag uppskattade mängder, otroligt fascinerade hur hon tänkt igenom varje segment av boken, älskar info om penntjocklekar också. Är så sugen på att läsa boken!

Kajsa Ekis Ekman intervjuas av tidningen Bon och så många verkar tycka att det är den perfekta intervjun och att hon säger hur mycket bra som helst. Jag håller absolut inte med om allt hon säger, mycket på grund av att hon säger emot sig själv så mycket. Men vissa bitar tyckte jag om, som denna; ”Du måste gå upp, klä dig ordentligt, äta ordentligt, träna ordentligt, läsa ordentliga saker. För mig handlar det om att vara vaken i livet, att nu börjar dagen. Särskilt som frilans du vet. Avgrunden är alltid nära.” Men allt som allt helt klart intressant läsning, läs själv och bilda din egen uppfattning här.

Återigen vill jag pusha för denna Norrlandshyllning av Anneli Brännström Öhman, perfekt text för en makig söndag när vintern ändå aldrig verkar ta slut. Och en perfekt påminnelse om att ringa hem idag. Till mamma, mormor, farfar, gammal moster, sådana som bor kvar.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Om Mig. Bokmärk permalänken.

Kommentera

