12 böcker jag önskar mig nu.

book_wish_list

Fyra feministiska: 1. Bad feminist av Roxanne Gay 2. Kulturmannen och andra texter av Ebba Witt-Brattström 3. Alla borde vara feminister av Chimamanda Ngozi Adichie 4. Scum Manifest av Valie Solanas Fyra barnklassiker: 1. The hundred and one dalmatians av Dodie Smith med nya illisar av Alex Smith 2. A Madeleine Treasury av Ludwig Bemelmans 3. Alice’s adventures in Wonderland av Lewis Carroll nytolkad av Yayoi Kusama, speciellt eftersom jag missade Louisiana-utställningen 4. Raymie Nightengale av Cate DiCamillo Två romaner: 1. Liv efter liv av Kate Atkinson 2. Vi är alla helt utom oss av Karen Joy Fowler Två ungdomsfantasy: 1. Glastronen av Sarah J. Maas 2. Carry on av Rainbow Rowell.

Detta är vårens bokmål bland nyare böcker, vad vill ni läsa i vår?

Translation: Twelve books that I long for reading. 

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Önskningar, Feminism, Klassiker, Om Mig. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 12 böcker jag önskar mig nu.

  1. Lena skriver:

    Flera av böckerna är säkert jätteintressanta.

Kommentera

