Veckan som kommer.

ae40a0d6869d5f32b842ca8870eeda4b35ef588f503e93a9c5e4b046de078ef6SSR10037

Idag är det måndag igen, och jag tänkte försöka mig på en veckoplanering.

  • Jag kommer jobba hela veckan, måndag till fredag 8-12. Om jag inte redan sagt det så vikarierar jag alltså som korrekturläsare på Dagens ETC, jätteroligt!
  • Efter jobbet idag kommer jag dock gå till Arbetsförmedlingen, jag jobbar ju bara 60% och har fått reda på att det finns en speciell arbetsförmedling för kulturutövare och tänker att det kan ju inte skada i alla fall.
  • Idag släpps även Middagsmörker som jag var redaktör för på Opal. Ett smakprov av boken finns att läsa här!
  • Idag kommer även en ny grej på bloggen hända, som är tänkt som en återkommande sak. På olika författare eller illustratörers födelse/dödsdagar kommer jag att skriva ett längre inlägg om dem. Detta är tänkt att ske utöver vanliga blogginlägg och jag hoppas att ni gillar dem!
  • På tisdag måste jag till bibblan och få tag på de sista skolböckerna.
  • Någonstans här borde det verkligen vara en tvättid inplanerad.
  • Torsdag är det skolstart! Nytt skrivblock är införskaffat så jag känner mig redo!
  • Inga helgplaner ännu, vilket känns skönt! Kanske baka semlor, kanske gå på brunch.

I övrigt hade jag gärna velat gå på tillexempel Moderna museet någon dag, men eftersom inträdet blir gratis från och med februari så avvaktar jag. Jag tänker dock försöka få till att gå och se Sufragette, läsa ut minst en bok och torka golven. Kanske även frosta av frysen nu när värdet tillåter.

Vad har ni för planer för veckan?

Translation: An overview of the week to come, I’m gonna work Monday-Friday, school starts Thursday and a book I was editor for at my last job is coming out today!

Bilder från min pinterest.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Enkäter, Jobb, Om Mig. Bokmärk permalänken.

Kommentera

