4 saker-lisan.

Så här en måndag är det alltid skönt att börja med en lista, bena ut lite vad dagen och veckan skall ge! Denna 4 saker-lista hittade jag hos Amanda.

Fyra saker jag skall göra idag:

  • Börja på ett nytt vikariat, berättar allt när alla papper är påskrivna och sådär.
  • Åka till Arbetsförmedlingen Kultur&Media och lämna in alla mina intyg och papper.
  • Försöka ta mig hem till Norrtälje, igår var det klass 1 varning med all snö där.
  • Komma ikapp lite mer med Arkiv X, snart dags för nya säsongen och jag är bara på säsong 4 😦

 

Fyra planer för resten av veckan:

  • Imorgon är det upprop på Södertörn, peppen!
  • Tisdag och onsdag är också datedag, dates i snöstorm kan ju inte bli annat än bra.
  • På lördag skall jag gå till Debaser med Ida och Kajsa och se på I’m from Barcelona.
  • Överlag är denna vecka tänkt som en ta-tag-i, reda-ut-i, och styra-upp vecka. Struktur och ordning och reda skall råda.

 

Fyra saker jag lyssnar på:

Fyra saker jag önskar mig:

  • Att få spela på ett piano i ett par timmar. Med en stor kopp glögg.
  • Öppna bokhyllor. Ett helt väggsystem av den härligheten.
  • En ny dagkräm från Kiehls, min tog just slut, men jag har bestämt att övriga krämer måste ta slut innan jag får köpa ny.
  • Det vanliga ni vet, antirastisk värld utan politisk korruption och med säkra flyktvägar, och helst ingenting att fly ifrån.

Translation: New week, a list about what this Monday and this week will include, as well as what I listen to and wish for at the moment.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Enkäter, Hemma hos mig, Jobb, Om Mig och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

