En sista skymt av julen.

DSC_4233

DSC_4236

DSC_4239

DSC_4241

DSC_4243

Innan vi helt har tröttnat på julen och den är dags att stöka ut på riktigt tänkte jag bara visa några bilder jag hade glömt bort. I mellandagarna tog jag mig äntligen förbi NK:s julskyltning och fick fröjdas. Det är såklart mycket mysigare att se den emedan en julklappsshoppar men så blev det inte i år. Temat för året var en resa genom tiden, säker med kalendern i åtanke men väldigt fokuserat på materiella ting som leksaker och när TV:n kom. Jag tycker det var en fin skyltning, om än inte min favorit genom åren. Gillade dock särskilt att de lyckades så fint med de moderna fönstren, trots att julen så lätt fastnar i någon form av efterkrigstidsestetik.

Translation: A big department store in Stockholm always do a big christmas display in their windows for the children. This was the 2015 display, a historical walk from 1915 to 2015. A good year but not their best in my opinion. 

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Jul och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

