Fredagspeppen.

Det är vinter. Det är så himla kallt. Jag har lovat min mamma att hon ska få komma till Norrtälje på fika och gå på stan idag, men annars vette fåglarna om jag kommer våga mig ut. Igår stannade jag inne H E L A dagen. Jag tror på riktigt inte det har hänt sedan jag var 16 eller så. I alla fall, en kan vara fredagspepp ändå. Det finns ju görmycket peppt att göra även inomhus!

Mat:

a130be916b55206e753ce080fcc389e6

Matilda la igår upp ett inlägg om pinterestrecept, och nu vill jag bara äta conchiglioni i olika utföranden. Såg att mathem.se säljer en denna sorts pasta, men de levererar inte till Norrtälje, så när jag ändå går på stan är målet att hitta något sådant.

Film/serie:

WAR AND PEACE.jpg

Jag vill gotta mig i mustiga kostymdraman, som Sherlocks julspeciall, nya säsongen av Call the midwife, mer Downton, mer The Knick, osv.osv.osv. Denna är en helt sprojlans version av Tolstojs Krig och fred som verkar vara the bomb.

Bok:

13037554_O_5

Den nyfallna snön gör mig också sugen på att äntligen ta mig igenom Bea Uusmas Expeditionen: Min kärlekshistoria en gång för alla.

Kläder: 

f2a7e364af92c1630ce15df7ceb8c68b.jpg

Jag städade ju min garderob hela dagen igår, och insåg att det enda jag verkligen behöver är en riktigt tjock svart kofta, i ull. Var så nära att nyss klicka hem denna från Nasty Gal, men 150kr frakt är så mycket, så jakten fortgår. Trots att den var på 70% rea. Jag är väl lite dumsnål kanske.

Musik:

94246a4389f634a69d319a3b7ba317195afa6641

Detta. StálluMm. Jag blev så till mig när jag hörde denna låt att jag beställde hem allt jag kunde hitta på vinyl utan att ens lyssna efter innan. Hoppas på leverans idag.

Hur skall er fredag bli?

Translation: Things I like to make this Friday better, pasta, period dramas, a book about a north pole expedition, wool cardigans and north of Sweden punk music.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Enkäter, Fest, Om Mig och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fredagspeppen.

  1. Matilda skriver:

    Håller tummarna på att du får tag i conchiglionin, ser så gaaalet gott ut!

    • crankoral skriver:

      Jag hittade inte 😦 (Hade jag kunnat hade jag använt gråtemojin här.) Men jag skall in till Stockholm i veckan, så jakten fortsätter!

Kommentera

