Tidsfördriv.

Så här i början av året när det är grått och rått kan det vara fint att konsumera lite kulturellt tidsfördriv och jag tänkte tipsa om mina favoriter just nu.

Serial-2

Podcasten Serial handlar om journalisten Sarah Koeing som i varje säsong fokuserar på ett brott eller en händelse och försöker reda ut alla oklarheter som uppståt kring det. ”Each season, we follow a plot and characters wherever they take us.” Den har ganska nyss börjat sin andra säsong och hittills tycker jag om den. Första säsongen var fantastisk och jag lyssnade på den dag och natt för den var så spännande.

lead_large

TV-serien The Fall handlar om Stella Gibson, Detective Superintendent, som kommer till Belfast för att ta sig an en serie mord som hon är övertygad om är sammankopplade. Och samtidigt får en följa Paul Spector, småbarnsfar, samtalsterapeut och seriemördare. Så spännande. Säsong tre kommer någon gång under 2016 så peppen är stor.

2084500d65de4b5856bffddc7b6046c1

Bloggen Picturebook Makers är så himla viktig. Varje inlägg låter en bilderboksskapare berätta fritt om dess process när den skapade boken, ur ett illustratörsperpektiv. Den är otroligt uppfriskande och bevisar verkligen att det inte bara är att måla lite bilder till en text, och allt som höjer bilderböckernas (och barn/ungdoms) status tycker jag är fantastiskt. Full inspiration!

Hur spenderar ni era vinterdagar?

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Bilderböcker, Podcast, TV, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tidsfördriv.

  1. Lund Johanna skriver:

    Serial älskade jag också första säsongen av och tänkte ta tag i säsong två nu när min nuvarande pod-favorit håller på att ta slut (den blå hästen om europas historia, lite nördigt men jag gillar massor). Det där med tv-serier dock, där ligger jag hopplöst efter – dessvärre. Har alldeles för många tips att ta mig igenom. Men om du gillar serial som pod kan jag rekommendera Making a Murderer på Netflix. Grym om du inte redan sett den.

    • crankoral skriver:

      Åh, ska kolla in historiepoden! Jag har sett massor hypa om Making a murderer, så måste onekligen se den jag också! Skall bara ta mig igenom diverse kostymdraman först.

Kommentera

