Julafton.

Julaftons morgon vaknade jag tidigt, tidigt och himlen var rosa. Jag somnade om och vaknade sedan inte förrän vid tio igen. Då åt jag frukost på julservisen och tänkte på mormor som jag fått den av.

Processed with VSCOcam with f2 presetSen duschade jag och gjorde mig julfin i folkdräkt. Vid tolv hämtade pappa mig och alla klappar, gratänger och julsaker och vi körde hem till honom, mamma och Aron. Jag fick glögg och slog in paket.

img_6152-2
Sen tog Aron och jag julkort på oss och skickade till folk vi tyckte om.  Tillslut var det äntligen dags för Karl-Bertil, det bästa på hela julafton enligt mig. Och sedan julbord, jag hade ordnat både veganska prinskorvar och köttbullar till mig, så ingen nöd gick. Och så avslutades dagen med paketöppning. Bland annat fick jag en gigantisk dalahäst av pappa, den heter nu Hjalmar och vaktar över lägenheten. Hoppas ni alla hade en lika fin jul!

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Frukost, Hemma hos mig, Jul, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

