Halva december.

   
Jag har varit sjuk och inte haft en tanke på bloggen, men innan och efter har jag fotat en del saker vi kan titta på. Här var förlaget på julbord på Fjäderholmarna, allt var magiskt, och när de andra fick lutfisk fick jag god tofu på rödbetssallad.

 Vi har städat på förlaget och bland annat fann jag denna Ludde-film.   

Jag bestämde mig för att åka till Lund och stormen bestämde sig för att slå till. Så efter att ha väntat på centralen i fyra timmar kunde jag ha gråtit när mitt Snälltåg bestämde sig för att våga sig ut i stormen. Jag firade med och gryta i tågkrogen. Sen glömde jag fota mer i Lund. Nästa gång.

 Jag skulle skaffa nytt id-kort och tyckte detta var fint i tunnelbanan. Kortet blev fult och det visade sig att jag är 3 cm kortare än jag trodde. Dålig dag.   

En annan trist dag stödhandlade jag på Urban Deli och hittade julmust från Norrland. Allt var förlåtet igen.

 Sen skulle jag gå på Svansjön med Ida och Kajsa och hade gjort mig proper, men allt var ljug för sen sprack mina byxor när jag skulle bära och ställa ner en stor sak på golvet. Kompade genom att köpa den glittrigaste klänningen jag kunde hitta.  

 Jag kom hem efter dagar i Stockholm och hemma väntade allt detta. Hurula, She and hims julvinyl, stora böcker med fantastiska bilder och populärkulturella patches till framtida jeansjacka.

  
Dock var jag sjuk som ett as ju, och försökte allt.

 Elaine och Bowie kom dock förbi på lite mys och uppiggning.
  
Och även Caroline, så de fick adventsfika.
  

Sen blev det luciamorgon och det kliade i mig att få lussa. Jag stökade fram material som verkade passande och började bygga.

  

Under tiden började snön falla där ute.
 

Och tillslut fick jag vara Lucia.

Hur har er december varit hittills? 

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Detaljer, Helg, Hemma hos mig, Jobb, Jul. Bokmärk permalänken.

Kommentera

