Helgen vecka 48.

   
Denna helg började lika lugnt som den fortsatte. När jag kommit hem och middagat med pappa som kom förbi, så badade jag med Jan Lööf, fin intervju.

 Jag småpratade med mina avokadokärnor och gjorde kvällsfika.   

Sen kollade jag på The Knick tills det blev sent.

 Lördagen klev jag upp arla. Gjorde mig julig och fixig då detta var stora städdagen inför advent.  Åt stärkande frukost och läste recept, längtar efter fortsättningen av boken som kommer snart.

 Sen tog jag mig ut i stormen och på loppisar. Hemvägen blev dock stadsbuss för det stormade så.   Detta kom jag hem med, lagom mycket fynd.

Eftersom städning är tråkigt började jag med det roligaste, byta ut Muminmuggarna …    
… mot julMuminmuggar.

Och i vanliga porslinsskåpet fyllde jag på med glöggmuggar och istället för udda koppar tog jag fram finservisen som jag ärvt av mormor.    
Till och med skafferiet fick sig en prydlig genomgång.

Och tillslut var varenda vrå genomstädad och den renbäddade sängen väntade.    
Nästa morgon gjorde jag adventsfrukost på bricka.

 

Och tog med till sängen. Jag låg där och läste Lotta Kühlhorns Rapport!, hon är ett geni.
 

Älskar färgkombinationer, den nedersta är tex en förenkling av färgerna på omslaget. Tycker inte alls de ger samma intryck.
 

Sen fick jag långtråkigt, sminkade mig och prövade julkläder och tog kort. Som en ju gör. Måste ta mig för att sy fler klänningar i denna modell.
  
Och tillslut var det kväll igen, jag lagade lasagne och avslutade även denna kväll med The Knick. 

Hur har er helg varit?

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Arabia, Broderi, Detaljer, Ett foto i timman, Frukost, Helg, Hemma hos mig, Jul, Kvinnor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

