Peppfredag!

 Kläder:


Efter att ha använt denna bild på Morrissey på killtisdagen insåg jag att det var hög tid att jag skaffade en egen Joy Division-tisha, så en svart är på väg till mig nu.

Kvinns:

ÄNTLIGEN är Annika Norlin med i ett långt avsnitt hos Värvet, har sparat mig och skall lyssna med andakt i helgen.

Serie:

Minns ni filmen This is England? De gjorde en tv-serie av den några år senare, och nu har den tredje säsongen kommit ytterligare några år senare, dags att ta mg samman och titta. Och antagligen fulgråta.

Musik:

Masshysteri på högsta volym!

Mat:

Punkgryta.

Hacka, riv och skiva de grönsaker du har hemma, allra helst de skrumpna, fräs med salt och peppar, tillsätt krossade tomater, kokosmjölk och eller bara vatten, samt vilka linser eller bönor du råkar ha hemma. Har du vitlök hemma bör det alltid få vara med. Släng i någon buljongtärning och kryddor som verkar passa. Låt puttra tills det smakar gudomligt, ju längre desto bättre. Servera med ris, pasta, potatis eller bröd, ät med kompisar.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Feminism, Kvinnor, Mat, Musik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

