Halloween-veckan: 21 utklädningsförlag.

  Frida Kahlo.

Beetlejuice.    Beyoncé som Rosie the Riveter.

Cruella de Vil.    Harley Quinn.

Morticia, med eller utan Gomez.  Poison Ivy.

Wednesday ❤   Veronica och Betty.
  Edward Scissorhands. Madame Laveau.
Elvis Presly i Jailhouse Rock.

  Ursula.

Skelett.    Gogo från Kill Bill.

  Nicky Minaj.Men in black.

Rebecca och Enid.

  Mia Wallace.

 Lloyd Dobler. Storm från X-Men.

Här kommer mina 21 bästa utklädningsförslag. Allt från Beetlejuice till Mia Wallace. Jag ska på maskerad på lördag och har övervägt alla dessa, eller varit den tidigare. Wednesday, Bertlejuice och Cruella var enkla för mig då vi har nästan samma garderob. Jag tänkte att jag skulle velat vara en parafras på Fridas självporträtt med avbruten ryggrad samtidigt som jag var en candy skull av henne, men ändå med hår och ögonbryn och allt, men det kändes som att det skulle vara för kallt. Sen övervägde jag att vara Wednesday på en dagsfest och på kvällsfesten bli Morticia men det kändes för krångligt. Jag brukar alltid utgå ifrån vad jag kan göra med min nuvarande hårfärg och hittade något som passar därifrån. Tillslut kom jag på vad jag ska vara också, svartvitt och med stort hår, exakt vad jag gillar! Visar sen såklart!

Vad ska ni klä ut er till?

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Feminism, Fest, Film, Kvinnor. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Halloween-veckan: 21 utklädningsförlag.

  1. Erika skriver:

    bra tips! Jag ska klä ut mej till Rödluvan 🙂

Kommentera

