Fredagspepp.

Så var det fredag igen, själv tänkte jag enbart hasa runt i Norrtälje, katalogisera lite böcker och se någon film, jag är väldigt pepp på det! Så vi tar en hederlig fredagspepp!

Veckans låt:

 Denna riviga Sylvia Verthammar cover, framförd av Miss Li, har jag haft på hjärnan hela veckan.

Veckans kvinns:  Svetlana Aleksijevitj vinner Nobelpriset i litteratur, jag har lite läst henne ännu men är för en gångs skull sugen. Läste denna fina intervju i ViLäser och tycker hon verkar otroligt spännande.

Veckans mode:  Jag har letat efter en näverväska i flera år, varav mamma säger i onsdag att ”En sån har jag bestick i, i garderoben, den kan du få.” Jaha. Tack och bock.

Veckans bok: I tisdags släpptes den fullt illustrerade Harry Potter och de vides sten över hela världen, jag var på realesepartyt och lyssnade på högläsning, fick Bertie Botts bönor och köpte givetvis med mig boken hem.

Veckans mat:

 Så sugen på att prova att göra egen pumparavioli sen jag åt det på Dorsia i Göteborg. Måste testas.

De flesta av bilderna är som vanligt från min Pinterest.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Barnböcker, Bilderböcker, Dokumentärer, Författare, Feminism, Harry Potter, Kläder, Mat, Musik, Nobel-priset. Bokmärk permalänken.

Kommentera

