Söndagens förvärv.

Eftersom jag mådde en aning bättre i söndags tänkte jag att det var lika bra att boosta och slängde ner hallon, vindruvor, clementiner och päronjuice och mixade ihop till en vitaminbomb.Så här såg frukosten i övrigt ut, regeln var att om en är sjuk får en mer bullar än mackor…  Sedan placerade jag mig, frukosten och datorn framför tv:n och satte på något skitprogram. Planen var att börja katalogisera alla mina böcker, skriva upp format, skick, ålder och så vidare och lägga i ett dokument jag kommer åt från både dator och mobil så det blir enklare att veta om jag har en titel eller inte när jag är på antikvariat eller loppis.

Det gick väldigt långsamt, och jag roades av korrfel. Ett hyllplan blir ca en välfylld sida i Word och tar ungefär en timma att skriva. Varje hylla har sex hyllplan och det är sex hyllor uppe i lägenheten. Så minst 36 timmar antar jag att detta kommer ta.  
Jag orkade med tre hyllplan, saker som gör saken jobbigare och långsammare är att jag försöker rensa ut också men är fullständigt hopplös. Här hade jag ju lätt kunnat göra mig av med den mittersta boken på grund av dublett och den högra är sötast, men då blir den vänstra, som är i samma stil som den mittersta ensam. Därför väntar jag på att hitta den vänstra i den högras utförande och kan sedermera göra mig av med båda önskeklassikerna. Mycket omständigt, ja. 

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Barnböcker, Bilderböcker, Bokhyllor, Frukost, Hemma hos mig. Bokmärk permalänken.

Kommentera

