”Om du vill ha en idiot, lägg din hand i min.”

  Efter tågresa och spårvagn anlände jag i lördags till Bokmässan i Göteborg och dagen flög förbi, plötsligt stod Mattias Alkberg och spelade Hashkollektiv och efter det stängde mässan.Vi gick hem till hotellet ett litet slag, jag duschade och satte på mig Mumin-klänningen.    Sedan gick vi ut och åt på Dorsia, där var det som att komma in i en annan värld och jag prövade ny och spännande öl. Sedan blev det söndag och här sitter jag lite ledigt på golvet och tror att det ska bli en ganska vanlig dag. Så fel jag hade.   Först var den ganska vanlig, jag sålde böcker och vågade inte hälsa på Sven Nordqvist. Sen hade jag köpt lite vinyler av Teg Publishing som de lovat att Mattias Alkberg skulle signera. Men han kom aldrig till montern. Så jag väntade. Och började höra ett rykte, och det viskades om en hemlig gäst på Jan Lööfs 75års seminarium. Det sas att Håkan skulle vara där. Så jag dog fangirldöden, menade att det såklart var lögn, men sprang dit ändå. Och där var han. Och Jan Lööf spelade sax och Håkan började spela Valborg för alla nykära och alla nyskilda.     

Och sedan var han klar, fem magiska minuter var det.  Jag skyndade mig tillbaka till montern och där stod Alkberg och väntade på mig för Teg hade skickat dit honom, stressen. Här tappade jag allt mitt cool. Insåg att jag inte alls vuxit upp.    Och när det var över började jag såklart gråta, så orimligt många stora känslor på en gång. Nåja.   Detta är vad jag kom hem med. Tygkassen är redan min nya favorit, som den patriot jag är.Det växer signerade Julia Hansen så här fint, tror att denna kan vara fantastisk.  

Och så här extra fint skrev Mattias Alkberg. Allt blir bra.  

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Bokmässan, Citat, Författare, Förlag, Håkan Hellström, Kärlek, Musik, Seriealbum. Bokmärk permalänken.

Kommentera

