Fem bilder en vanlig måndag.

  
Den här måndagen hade årets Swedish Illustrators & Graphic Designers kommit till jobbet, väldigt snygg som synes. Väl värd en genombläddring med post-it markerande av tänkbara kreatörer.

 På måndagar brukar jag sova hos mina föräldrar och därför finns det tid att hinna förbi Myrorna i Sundbyberg efter jobbet. Där fanns detta fina fotoalbum, och även om jag samlar så lät jag bli.  Där fanns även dessa ljuvliga stickade tröjor. Men trots att jag fick på mig dem, knappt, fick jag inse att det inte gick att leva i dem, så de fick vara kvar de med.

 På vägen hem dundrade vädret och molnen in över Slussen.   Och efter middag och allmänna nyttigheter kunde jag roa mig med säsongspremiären av nya säsongen av Downton Abbey med chips och fruktslush. En bättre vardag helt enkelt.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Foton, Illustrationer, Loppisfynd. Bokmärk permalänken.

Kommentera

