Vårda sin trädgård.

   
  

När en pluggar kultur får en gärna höra att en ska vårda sin trädgård, vilket mer eller mindre betyder att en skall ta del av kultur och bilda sin själ.

Igår när jag kom hem hade jag tre nya möjligheter att vårda, både bokstavligt och bildligt. På hallmattan låg Novellix senaste fyra, Agatha Christie-fyran med anledning av hennes 125-års dag. Perfekt storlek på brott att stoppa i fickan och ta med på pendlingen.

Min spetspaprika, som jag köpte alldeles nyligen känns det som, har tre stora grödor på gång. Levererar direkt medan mina tomater bara motarbetar mig.

Och sist men inte minst fick jag hämta ut min nya mobil, och med den kom även högtalare. Just nu myser den i köket, men tanken är att den ska ersätta hela ljudsystemet i vardagsrummet så snart som möjligt. Åh, den låter så bra! ❤

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Död, Deckare, Hemma hos mig, I min brevlåda, Inköp, Musik, Noveller, Odling. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vårda sin trädgård.

  1. Lena skriver:

    De där små fina Agatha Christie- novellerna vill jag också ha.

Kommentera

