Veckans fynd.

Gå på loppis är ju verkligen något jag uppskattar, och gör ganska ofta. Och förra veckan hann jag med många, samt hittade verkliga fynd, så jag tänkte vi kunde titta på vad.

  Här har vi hela härligheten. Och på sitt eget vis är det ett litet universum representativt för allt jag tycker om.

 Först ut är en Snusmumriken, för den var i så fint skick och kostade bara fem kronor. Och en Mumin-plåmbok. För en krona. Jag har som policy att köpa allt som har med Mumin att göra, dels älskar jag ju den världen. Och dessutom är det en bra investering för allt verkar bara stiga i värde.

Sen köpte jag en inramad fjäril för fem kronor fastän mamma tyckte den var vidrig. I fredags köpte jag fjärilen när jag var på väg ut på fest så jag fick konka på den hela kvällen.

Den kostade 100kr, vilket nog är mer än allt annat ihop. Men det är sen snyggaste askkoppen jag någonsin sett, gjord för två personer. Och jag har sökt en sedan jag fick lägenhet med balkong. Nu är jag på jakt efter ett etui till bjudcigg istället.  Sen fann jag ett härligt  folkloristiskt bokfodral för fem kronor, vilket är kanon då böckerna alltid blir så skitiga i väskan. Och ett så gott som oläst exemplar av Sven Nordqvists Minus och stora världen.

 Sen blev det en del glasburkar för 5-20kr stycket. För inläggningar och matrester, för att slippa plast.  Veckans wild card är utan tvekan denna enda rulle tapet, som en kanske kan få ut max fyra våder ur. Men för fem kronor kunde jag inte låta bli.

 En bunt Iittala-glas till samlingen har det blivit också, fyra snapsglas i smaragdglas för 75kr, två vattenglas för en tia styck och en ljuslykta som mamma köpte varsin till mig och min bror Aron för 25kr styck.

Och sist ut ett pokervänligt drinkglas för en femma och en ungsfastform i pärlemor för detsamma.

Har ni gjort några fynd i helgen?

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Höst, Helg, Hemma hos mig, Inköp, Loppisfynd, Mumin. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Veckans fynd.

  1. Erika skriver:

    Finfina saker! I helgen har jag loppat Ikea-tallrikar, dom som heter ”bråkig”. Mycket nöjd!

Kommentera

