Höstlistan.

Min mobil gick sönder i fredags, så i väntan på sätt att kunna dokumentera tar jag tag i en hederlig lista. En om hösten.

Vad är det bästa med hösten?

Hur luften är så kall och klar, från en dag till en annan kan en helt plötsligt tänka igen. Och det är en så tillåtande årstid där det finns ork till allt från att plocka och ta till vara på halva skogen och i samma mening lika okej att ligga i soffan en hel helg och bara kolla på Twin Peaks.

OMSLAG_217x2851Lotta_Lundgren_fram_baksida_x11-1030x686

Vad kommer du äta i höst?

Jag har bestämt mig för att laga mig igenom båda Lotta Lundgrens kokböcker. Tänker mig att det kommer bli fantastiskt.

Vad kommer du dricka i höst?

Mycket vatten, troligtvis en hel del kaffe och öl, rött vin och en kopp te då och då.

0317181002_1_100020

Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?

Jag köpte den här, 2,1 meter långa, halsduken från &OtherStories, den kommer absolut bli min ständiga följeslagare både denna höst och många höstar att komma.

Vad gör du om dagarna egentligen?

Jag sitter på kontoret, bokförlaget Opal, och gör redaktörssaker. Läser manus, korrekturläser, mailar med formgivare, sätter böcker, sånt. Dricker kaffe två gånger om dagen.

Skärmavbild 2015-09-13 kl. 08.12.29

Vad gjorde du vid den här tidpunkten förra året?

Enligt instagram såg jag ut såhär för 53 veckor sedan. Jag dejtade en kille som såg ut som en sagoprins, jobbade som servitris och hade en termin utan högskola för första gången på flera år.

Vad kommer du att lyssna på?

Jag behöver podcast tips? Vilka är de bästa? I övrigt kommer jag lyssna på samma gamla goa musik som vanligt, men med nytt bättre ljud då en fick köpa en Marshall-högtalare till förmånligt pris när en beställde ny mobil, vilket jag ju gjorde igår.

Skärmavbild 2015-09-13 kl. 08.24.43

Vad läser du?

Massor! Men ändå för lite. Jag hoppas ta mig igenom en bunt med serier. Som hela A series of unfortunate events, läsa om alla Mumin-böcker, avsluta olika triologier jag har liggandes hemma. I största allmänhet vill jag att det skall finnas tid för denna höst att bli läsande.

Vad tittar du på?

Jag skall ta upp mitt tittande av Arkiv X så att jag är redo när nya säsongen kommer, samma med Twin Peaks, i övrigt hoppas jag på svallande kostymdraman och mod att se klart American Horror Story.

Vad var bäst med sommaren?

Att jag var så mycket i Norrland och tog mig tiden att göra fint i stugan.

Vad har du för höstplaner?

Rensa mycket, ta hand om mig själv och lära mig nya saker.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Bokhyllor, Enkäter, Höst, Hemma hos mig, Kläder. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Höstlistan.

  1. kattaloo skriver:

    Förra hösten plöjde jag mig igenom alla säsonger av Arkiv X. Bästa höstlyxen på länge.

  2. Lena skriver:

    Väntar på BIg Bang Theory säsong 8 som kommer på blu-ray i slutet av september. Skall bli roligt! Känner som du när det gäller hösten. Luften är härlig och man får massor med energi och ork.

Kommentera

