Fem bilder från helgen.

Helgen började när jag kom hem till Norrtälje i fredags. Jag mixade vattenmelon, päronjuice, is och lime till en slush och vips så hade jag mig en matlagningsdrink.

Jag passade på och bakade tekakor också, och gjorde dem extra puffiga denna gång. Fredagen blev inte mer spännande än så, och helt plötsligt var det lördagmorgon. Jag gick på höstpromenad och hämtade mitt efterlängtade bokpaket. Sen åt jag långfrukost och tittade på Stolthet och fördom, givetvis BBC’s från -95. Mr Darcy är verkligen definitionen av dreamy.

 Sen köpte jag en ny eyeliner och tog på mig en klänning jag måste ha köpt när jag var 20. Och sen gick bussen in till Stockholm igen.

Saker jag gjorde men inte fotade: åt falafel och drack Champange hemma hos Ida, och fick hotshots till efterrätt. Barrundade på Hornsgatan och gick en timma för att komma hem, genom en superläskig park bland annat. Vaknade tidigt söndagmorgon och åkte med Mollie till Gustavsberg och Porslinets dag där det bara regnade.

Hur var er helg?

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Frukost, Helg, Hemma hos mig, Köket, Mat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

