Peppfredag.

Idag ligger dimman tät, regnet hänger i luften och tjocka tröjor som legat längst in i garderoben i månader plockas fram. Jag är inte det minsta pepp, och känner heller ingen stress att bli det heller. Men en fredagslista kan en ju kosta på sig ändå.

Veckans låt:


Frida Anderssons cover av Jag saknar dig, sjungen på mjuk finnlandssvenska.

Veckans citat: 

Veckans outfit: 

  

Jag vill så gärna få tag på en lång kimonoliknande kappa som lämpar sig för kallare väder.

Veckans mat:

Med hösten kommer längtan efter grytor och denna höst vill jag göra borsjtj.

Veckans queen: 

  
Ständiga ledstjärnan och källan till inspo är Lotta Lundgren. Har sett om alla avsnitt Historieätarna igen, och nu är det tomt i själen fram till julkalendern.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Citat, Deckare, Författare, Feminism, Kärlek, Kvinnor, Länkar, Musik, Peppfredag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

