Ända sen den dag du for så har jag bara regn hos mig.

Som titeln antyder (och blir ni sugna på att lyssna på låten rekommenderar jag denna version) så vräker regnet ner. Ett sånt där väder som en önskar vore dedikerat till en ledig söndag. Detta är vad Jah hade gjort om jag vore ledig idag.

  
Jag hade lyssnat på Tom Waits debutskiva Closing time, dels för att den är genial men också för att det känns som att det alltid regnar i hans världar.

  
Jag hade sett om John Huges 16 candles, för den är så träffsäker och Jake Ryan är så dreamy.

  
Jag hade trotsat regnet och hämtat ut ett bokpaket som väntar på mig, däri ligger bland annat Attachments av Rainbow Rowell, och det finns ingen som är så snäll med sina karaktärer och läsare, utan att bli mesig. Som en kram som pågår i 300ish sidor.

Hade jag gått i gymnasiet fortfarande hade jag rimligtvis fått Ida att skolka med mig. Vi hade bakat något och kanske spelat spel. 

Jag hade kanske gjort pannkakor och nog försökt sticka lite på ett par strumpor jag kämpar med. 

Allt hade gått långsamt hasande och det hade inte gjort någonting. Hur ska ni spendera detta oväder?

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Favoriter, Film, Kärlek, Musik, Ungdom. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ända sen den dag du for så har jag bara regn hos mig.

  1. Lena skriver:

    Jag känner definitivt för att läsa mer av Rainbow Rowell sedan jag nyss läste Eleanor & Park. Den gav mersmak.

Kommentera

