Rum av dörrar.

Det är verkligen svårt att hitta lusten, tiden och energien att blogga när en pendlar och jobbar heltid. Men idag är det i alla fall onsdag, och den virtuella rundturen fortsätter!

Detta är det första som syns när en kliver in hos mig, vi befinner oss alltså i hallen – komplett med både telefonbord och folkloristisk nyckelhängare där loppisfyndade samiska reliker bor.

Väggen pryds av en gammal teateraffisch från en Trollkarlen från Oz föreställning.

På dörren finns affischen med citat ur Säkert!s Allt som är ditt. Från Teg Publishing.

Mellan dörren till toaletten och dörren till garderoben har jag en karta över dr viktiga platserna i Bröderna Lejonhjärta. Denna följde ursprungligen med vinylskivan och brukar vara rätt lätt att hitta på loppis.

Mitt emot har jag hatthyllan full med jackor, väskor och halsdukar. Diorväskan har jag fått överta av min moster, Palmgrensväskan fann jag på Röda Korset för nästan ingenting. Och Ebba Grön-pinen har jag betalat överpris för på tradera.

Om en sen kilar genom sovrummet kommer en till min balkong. Med förra årets möbler från Åhléns.

Ur en plantsynvinkel är den jättetråkig i år. Bara ett litet fikonträd och tre jordgubbsplantor. Men det blir lätt så när jag sover flest nätter hos mina föräldrar för att slippa åka en timma extra.

Men när inga barn skriker på lekplatsen utanför är det ganska fint att sitta här ändå.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Astrid Lindgren, Återbruk, Hemma hos mig, Inredning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Rum av dörrar.

  1. Ping: Lägenhetstankar. | Rastlösheten

Kommentera

