”And he sang love, is only a heartbeat away, better save it for the darkest of your days.

De sista timmarna under fredagen satt jag på detta vis på kontoret. Då hade Anja och jag konkat all inventarie för medan förlaget har semesterstängt skall golven slipas.
Efter odokumenterad fredagskväll (tack och lov!) åkte jag hem till Norrtälje på lördagen. Där fann jag att alla plantor, trots en veckas övergivning, levde och att jordgubbsplantan bar frukt!
Jag packade upp, vattnade blommor, åt middag, städade och gjorde mig fin. För att åka tillbaka till Stockholm igen. Annars skulle jag inte få träffa Ida innan augusti igen och det gick ju inte. På väg hem till Ida fann jag grafitti inspirerad av en av mina favoritbilderböcker – Till vildingarnas land av Maurice Sendak.
Vi firade att vi var tillsammans med mojitos och Ida fick Eleanor&Park av mig. Jag har precis läst om den och gråtit konstant. Fantastisk bok. 2014 års största läsupplevelse tror jag. Och en av de få jag överhuvudtaget tagit mig tid att läsa om på senare år.Sen skulle vi ut. Som synes … Jag kan ha lyssnat på punk hela vägen in till stan och hade kängor på mig och var stridslysten. Men jag skötte mig.
Denna väna bild var, tro det eller ej, tagen senare (läs tre barer samt fyra öl senare) och Ida kan ha sagt ”Detta blir skivomslaget!”
Trots att jag bara var en stadsbuss ifrån mamma och pappas lägenhet i Stockholm åkte jag ändå den 1,5h långa bussresan hem till mig själv i Norrtälje efter sista baren. Vaknade upp sliten och längtansfull efter Keaton Henson. Keaton+Söndagar+Nya Keaton tröjan på en söndag = ❤ Älskar Keaton. Vill äta upp den där skägga introverten. Eller i alla falls se honom live.Dock var jag inte så sliten som en skulle kunnat tro. Så jag gick ut på bärjakt. Fick över en liter blåbär och bakade en paj. Den blev inte så Disney-fin som jag hade hoppats. Så här synes bären i socker istället.
Mer lyckat blev dock en cocosgryta jag gjorde under tiden, och som startade ungefär på detta vis.  Och sen blev det måndag. Första egentliga semesterdagen. Jag hade ett mission. Jag skulle köpa tapet till andra rummet i Norrland. Denna. Men det var beställningsvara och tar dagar att levereras. Så jag får hoppas att den går att få tag på där med. För den känns som gjord för djupa skogar.
Den misslyckade inköpsturen slutade alltså med att jag gick hem och tokstorstädade. För jag ville visa er hur jag bor, så första inlägget i den serien kommer imorgon tänker jag. Och sen var klockan 18 och jag skulle på tjejdejt. Så himla fint. Började pratade med en tjej på Kåken för några veckor sedan och vi hade så mycket gemensamt och hon var så go så vi bestämde oss för att öla när tillfälle gavs. Här sitter jag redo och väntar in. Vattnet var tångigt och läskigt under mig.
Vid nio, efter tre öl, gemensamma åsikter kring bland annat Twin Peaks, killar och patriarkatet så skildes vi åt och jag gick hem för att laga middag. Efter som jag var superhungrig blev den gigantisk och jag kollade på en sportfilm som gick på tv samtidigt. När ätandet var avklarat bestämde jag mig för att försöka mig på att lära mig denna nya favorit och även inläggets titel på gitarr. Dock trivs jag inte alls lika mycket med gitarr som piano. Så när jag kommer hem från norr igen har jag bestämt mig för att kapitulera, då köper jag ett elpiano.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Bilderböcker, Helg, Musik, Ungdom. Bokmärk permalänken.

Kommentera

