”Goodbye Ruby Tuesda, Who could hang a name on you?”

Mobilen är hel! Hurra! Vi tar en liten genomgång av vad jag hunnit med sedan dess!Någonstans förra veckan bestämde jag mig för att bli stark och snabb, och tog mig ut på springrunda med appen Zombies, run! Det gick ganska bra förutom att jag är dålig på att veta var det är bäst att springa. Jag vevade runt lite i Vitan men den är ju inte stor nog att räcka ett helt Zombie-avsnitt, tips på bättre rutter kring Söder någon? Jag har jobbat såklart, här har vi en del av mitt plåttriga skrivbord.Onsdagskvällen blev date-ish, med öl i alla fall, och på vägen dit hittade jag denna geniala.Sedan blev det torsdag och jag började efterjobbet med att laga stärkande middag.  Och sminka mig samt glittra mig med örhänge. Egentligen försöker jag lära mig ta kort på mig när jag ler här men det gick uppenbarligen skit.Jag och Elaine skulle till Scandic Grand och kolla på #könst och här kramas jag uppenbarligen ordentligt med Simon  På vägen hem hittade jag denna geniala i ett fönster, vill gärna ha den och djungel till trädgård, eller ett orangeri, nu, tack.Fredag kom och på jobbet var jag klädd i mitt festligaste; skjorta under hängselbyxor.Fredagkvällen, som var mindre buissness och mer polkagris, spenderades i Norrtälje.Innan jag åkte tillbaka till Stockholm på lördagen hittade jag denna otroligt fina Dramaten på loppis. Väl i stan befann jag mig snabbt hemma hos Ida, vi skulle ut och dansa och jag bestämde mig för att stretcha innan. Mest för byxornas skull, och den ständigt överhängande risken att de spricker.Ida hade rotat fram sunda gamla dagböcker och däri återfanns en kopia av ett foto av min mammas farmor. Ida tycker vi är likast i världen och har spart på den i 13 år.Söndagkväll betyder Babel och jag festade med vegansk choklad. Och igår var vädret över allt, här synes regnbåge i Slussen, när jag fem minuter senaste klev av i Sofia haglade det så hårt att det gjorde ont.

Ungefär sådär har veckan sett ut för någon som glömt att aktivt dokumentera. Men ny vecka, nya försök nu.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Astrid Lindgren, Barnböcker, Event, Feminism, Om Mig. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till ”Goodbye Ruby Tuesda, Who could hang a name on you?”

  1. Lena skriver:

    Gillar dina mysiga bilder och extra glad blev jag när jag läste rubriken, en textrad ur en låt med mina favoritgubbar 🙂

  2. ISA skriver:

    Ja, vad fan hände där med hagelskuren liksom!? och fråga!! vad är zombie run? lät ju spännande!

    • crankoral skriver:

      Eller hur! Jälva överraskningsväder! Appen är typ en ljudbok, där man är Runner 5, den känner av hur snabbt en springer och var och hur och springer man ”bra” nog blir det intervallträning (om man tillåtit detta) och en blir jagad av zombier. Och hela tiden så synkar den med ens spellistor. Under springturen samlar man saker och väl hemma kan man i lugn och ro använda grejorna till att bygga upp sin by och på så vis låsa upp fler uppdrag och rutter. Otroligt välgjort. Finns tydligen en app anpassad för om en tränar för maraton också!

Kommentera

