Tisdagspasta

IMG_8187

Igår lagade jag pasta till middag och det blev så himla gott att jag tänkte dela med mig av receptet.  Eller, recept och recept, jag tog vad som fanns hemma helt enkelt.

Färsk basilika

Färsk persilja

Vitlök

Tomat

Rökt skinka

Tomatpuré

Olivolja

Fetaost

Chili

Spagetti  Först satte jag pastavattnet att koka så att det är redo. Under tiden hackade jag allt jag skulle hacka, lagom mycket för min hunger och smak, gillar en inte vitlök så mycket behöver en ju inte hacka två klyftor som jag gjorde.När pastavattnet stormar skall spagettin och en skvätt olja i, det gör så att det inte kokar över.   Samtidigt är det dags att fräsa allt hack i olja, på ganska hög värme. Ett par minuter tills allt fått yta och skinkan är bräckt.

Passa på att krydda med salt, pepper och chili också.

Sedan skruvar en ner värmen.  Häll av pastan men ta en skvätt av vattnet till stekpannan. I med lite tomatpuré och rör runt.  Häll över pastan till såsen och vänd och blanda tills det hela är rättvist disponerat.  Lägg på tallrik, smula över fetaost, lite pressad citron och mer persilja.

Enkelt och snabbt, vilket är perfekt när en kommer hem sent från jobbet.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Mat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tisdagspasta

  1. ISA skriver:

    Men gottigt!

Kommentera

