Veckan som kommer, snöslask och PPD.

tumblr_mneuw5bQUn1r5yrd5o1_500

 

The Grand Budapest Hotel - 64th Berlin Film Festival

Idag borde jag ju skriva en måndagslista, men egentligen har jag ingenting stort planerat. Inga möten inbokade, ingen aw, ingen middag, inget kalas. Ännu. Det kommet säkert.

Men det går ju att lista smått också. Så detta vill jag göra denna vecka.

  • Lyssna på fransk musik, eller lektioner i franska, när jobb och vardag tillåter.
  • Se minst en fransk film, samt se om The Grand Budapest Hotel.
  • Komma över separationsångesten av att ha läst klart Fangirl och börja på något nytt och gärna lika bra.
  • Orka sova i Norrtälje oftare.
  • Träna av något slag.
  • Försöka få till ett besök på antingen ett museum eller en teater.
  • Sy nånting.

Egentligen tror jag att veckan ska få handla om att ta sig igenom slaskvintern som slog till igen i fredags. Snälla saker i ett grått och trist väder.

Vad skall ni göra veckan som kommer?

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Enkäter, Jobb, Läsande, Om Mig, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Veckan som kommer, snöslask och PPD.

  1. Rebecka skriver:

    Jag saknade också Fangirl väldigt mycket när jag läst ut den, en fantastisk bok. Om du vill läsa något lika bra, eller till och med bättre, kan jag rekommendera Livets outgrundliga mysterier (Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe) av Benjamin Alire Saenz. Magiskt bra!

    • crankoral skriver:

      Jaa, jag har hört att den skall vara mångas bästa bok från 2014, så jag är helt klart sugen på att läsa sen så fort jag inte drömmer mig tillbaka till Fangirl världen!

Kommentera

