A day in the life: tio bilder.

Processed with VSCOcam with g3 preset06.00 ringer klockan. Efter en bunt znoozande kliver jag upp så här. Trötta ögon och stökigt hår. Men solen har börjat skina in

Processed with VSCOcam with t1 presetJag gör mitt bästa för att bli respektabel. Lite smink, vitaminer och ett glas vatten.

Processed with VSCOcam with t1 presetKlädd och kammad och dagens andra selfie innan klockan ens är sju.

Processed with VSCOcam with c1 presetUte levererade solen sådant sken som jag ofta försvinner i. Mycket trevligare än vanligt att vänta på bussen i det.

Processed with VSCOcam with m5 presetOch här kommer bussen som tar mig en bit på vägen mot jobbet! Hej buss!

Processed with VSCOcam with m5 presetPå tunnelbanan läser jag bok och stryker under den ena fantastiska meningen efter den andra. Återkommer med ett eget inlägg om denna bok.

Processed with VSCOcam with m5 presetPå jobbet glömde jag bort och hann inte med att fota, så denna bild på mina kontoriga inneskor från tidigare i veckan får stå för allmän proffsighet och business woman-het.

Processed with VSCOcam with g3 presetEfter jobbet tog jag mig till Slussen för att lämna tillbaka ett par byxor jag dumt nog köpt utan att pröva. Men först en kvick visit på Emmaus som gjort detta geniala tak av plast- och tygblommor. Hittade inget fynd dock.

Processed with VSCOcam with c1 presetEfter det hade solen gått ner och jag väntade på bussen hem under Stomatol-skylten.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Kvällen fördrevs med matlagning, Antikrundan och internet fönster shopping, och slutade med youtube-maraton och bokläsning. En alldeles vanlig, lagom torsdag.

Och idag är det fredag igen, tycker veckorna går så himla fort nu!

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Helg, Kläder, Musik, Skrivande. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till A day in the life: tio bilder.

  1. ISA skriver:

    hehe norrtull-bussen har man ju väntat på X antal ggr 😉

  2. Sandra skriver:

    Bilöden på bussen! Nu är det minsann vår 😀

Kommentera

