Morgonstund har guld i mun.

Ett

Helt plötsligt har jag samlat ihop en frukostservis som glimrar i guld, omedvetet! Jag har alltid tänkt att jag vill ha en uppsättning för två av Mon Amie, den bulligare utgåvan. Men de är ju omöjliga att hitta till vettigt pris. Och nu när jag ser vad jag har fått ihop kan Mon Amie få vänta lite till.

TvåBåde kannan och koppen med fat är loppisfyndade, kannan är märkt med Royal Worcester UK och koppen kommer från Gefle. Tyvärr går namnet inte att tyda. Underlägget och juiceglaset finns däremot i produktion och kommer från Svenskt Tenn.

TREDen extravaganta djuptallriken hittade jag på loppis i helgen, men egentligen är den, och assietten som jag köpte samtidigt, från Hackefors och handmålade. Servetten, med Estrid Ericssons klassiska elefantmönster, är också från Svenskt tenn, och skeden är en Muminsked från Hackman.

FyraSedan har jag även vitaminerna på ett äggskalsfat från Arabia. Det hör egentligen ihop med en äggkopp, men den använder jag aldrig på grund av äggfobi. Och ett par guldchokladmynt till efterrätt.

Idag börjar bokrean också, skall någon av er gå?

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Frukost, Hemma hos mig, Inredning, Mat, Porslin och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Morgonstund har guld i mun.

  1. Lena skriver:

    Så mysigt dukat för frukost. Ja bokrea ja….mitt resultat från det finns på bloggen. Nu behövs bara bokhyllor också 🙂

Kommentera

