Söndagen i fem bilder.

DSC03985-001

Söndagen tog sin fart när jag kom hem från Stockholm efter flera dagar där. Jag började med att se till mina plantor. Försökte i år passa in något som tydligen kallas för Valentin-sådden. Man förgror alltså frön redan i februari. Jag vet inte alls hur det kommer gå men är mycket spänd och vattnar med kärlek.

DSC03988-001Sen packade jag upp vad jag hade med mig hem. Allt från presenter från föräldrar till loppisfynd gömde sig i ryggsäcken. Visar ordentligare senare.

DSC04004

Och sen var jag jättehungrig. Men hade precis missat lunchtid och middagsplaner var redan gjorda. Så jag gjorde en riktigt sen second breakfast i sann Hobbit-stil för att stilla den värsta hungern ett par timmar.

img_7471-0Efter det mötte jag upp min granne och bästa vän Markus som var tjurig för att vi inte hängt på hela helgen på grund av min Stockholms-visit. Men vi firade återföreningen med både fördrinkar, middag och kaffe med avec. Och en lagom stor barrunda med tanke på söndag.

IMG_7476Sen gick vi till Hemmakväll, Mackan köpte snus och jag köpte godis innan vi skiljdes åt. Kvällen slutade med mig sittandes framför Poirot som gick på tv och ätandes sagda godis, och egentligen hade jag det är ganska fint trots att helgen var över.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Helg, Loppisfynd, Mat, Om Mig, Utgång. Bokmärk permalänken.

Kommentera

