Alice 150 år!

54e4acc8a8d6884651e68152_alice-in-wonderland-01Ni kanske minns när jag skrev om Puffin in bloom-böckerna förra året? Nyutgåvorna av flickklassiker, utgivna på nytt med fantastiska omslag av Anna Bond från Rifle Paper Co. I år fyller Alice i Underlander 150 år och detta firar Puffin med en nyutgåva, också denna med omslag av Anna Bond. Men den blir dessutom illustrerad av henne också. Det ser ut att bli en helt ljuvlig bok. Tyvärr verkar det dock som att den släpps först i november, men något så här fint känns väl värt sin väntan.

54e4c875abcd32906da3f1cc_alice-in-wonderland-04

 

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Barnböcker, Bilderböcker, Fantasy, Favoriter, Klassiker, Middle grade, Omslag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

