Winter is coming.

Jag längtar så efter jul, snö, klä granen och frostade fönster. Förra torsdagen snöade det när jag vaknade men vid lunchtid var det bara slask igen. Men julstämningen börjar redan smyga sig på och jag söker med ljus och fackla efter mysiga julböcker att läsa. Hittills har jag bara hittat två, vilka visserligen verkar smått fantastiska, men bara två? Har ni fler tips?

A18fcrxLO2L._SL1500_

Först ut är denna middle grade-bok Greenglass house av Kate Milford, som jag faktiskt beställde, men den blev avbeställd av adlibris för den inte hade kommit ut än. (Blir tokig på det där, för den var visst utgiven och gick att beställa senare samma dag igen, vilket jag dock inte gjorde). Nåja, boken verkar i alla fall superspännade och jag vill ha den nu.

20309175Och sedan denna, My true love gave to me vilket är en novellsamling som Stephanie Perkins är redaktör för, författare som Kelly Link, Rainbow Powell och David Levithan skriver varsin vinter-/julnovell. Kan inte bli annat än bra.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Jul, Kärlek, Middle grade, Noveller. Bokmärk permalänken.

Kommentera

