Detta min vän, är inte slutet, det här är bara början.

Cover_485.5x212_Meningen-med-hela-skiten6Efter att en rejäl bokmässeutmattning äntligen lagt sig känner jag mig nu tillbaka på banan. Och ännu mer pepp än innan. Hösten är äntligen här och det finns tid och ork och lust att ta tag i saker. Hela morgonen har jag suttit och mejlat och skrivit listor och fixat och donat och jobbat undan massor av saker, givetvis med en stor kopp kaffe i handen. Och Lasse Tennanders B-sida från Längst där inne är solen ändå alltid röd på repeat.

Under bokmässan blev det inte så värst många inköp för mig faktiskt. Jag köpte Pettson får julbesök för att få denne signerad, Agaton Öman var nämligen slut, men jag visar i ett senare inlägg. En poster med ett Säkert-citat från Teg Publishing, som jag också kan visa sedan för det verkar inte finnas att köpa längre? Och sedan blev det bara tre böcker till, Det sällsamma fallet Benjamin Buttom från Novellix, Jiroekonomi, också från Novellix, älskar de där små gulliga böckerna, samt Meningen med hela skiten av Nina Åkerström. Egentligen var det den bara jag ville köpa, men Volante och Novellix delade monter och jag blev slugt lurad att köpa de små också, inte för att jag klagar.

Tanken var också att jag skulle köpa Stina Hjelms menskopp men den var slut när jag kom förbi. Jag behärskade mig även så pass att jag inte köpte Lilla Berlin 2 eller Game of thrones 3 fastän jag i efterhand verkligen inte förstår varför jag lät bli. Men eftersom Adlibris delade ut kuponger med 20% rabatt på mässan passade jag dock på att göra en mindre bokbeställning häromdagen.

2015-appointment-wall-calendar-11Nu sitter jag däremot här, med all denna produktivitet det på riktigt viktiga avklarat, och överväger ifall jag behöver en väggalmanacka 2015? 2014 hade jag ingen, utan klarade mig med min fantastiska Frankie Journal, och den är så pass fin att jag kommer behålla den och ställa i hyllan när året år slut, och givetvis är 2015 års redan beställd. Men jag har hittat så hemskt många fina väggkalendrar för 2015 att jag överväger att kanske skaffa en sådan också, det är ju helt klart smidigt med den typen av överblick de ger. Jag väljer och vrakar bland dessa, en lagom enkel från Rifle Paper, en med kvinnliga monarker, en fantastisk med blommor, Frankies väggvarriant och Nanna Johanssons Skönhetskalender.

Hur gör ni, använder ni både vägg- och bokkalender? Och hittade ni något fantastiskt på bokmässan som jag helt missade?

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Bilderböcker, Bokmässan, Fakta, I min brevlåda, Norrland, Serietidning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Detta min vän, är inte slutet, det här är bara början.

  1. jennifer skriver:

    hej, jag såg dig på bokmässan två gånger men vågade dessvärre inte gå fram.

Kommentera

