Puffin In Bloom.

0a2efb2ba00bd0f9f59b6c0ecebabb0eNi är säkert en del som, precis som jag, såg denna bild på Elsa Bilgrens blogg igår? Trots att det stod att man skulle trycka på bilden för källa kom jag dock ingenstans och jag började undra om detta kanske var någons fantastiska hembygge. Men efter googlande, förstorande av bilden, mer googlande så kom jag äntligen fram till sanningen. 

puffin

Detta är en ny Puffin-serie, med omslag av Rifle Papers designer Anna Bond. Serien heter Puffin in Bloom, och för en gångs skull är serien inte redan över och förbi, vilket känns som en återkommande tragedi. En hittar fantastiska böcker och så visar det sig vara år 2000, slutsålda special utgåvor eller liknande. Nej dessa har inte ens släppts än! Hurra! De släpps den 28 augusti enligt Amazon, medan släppdatum enligt Adlibris är i november. Här är i alla fall samtliga godbitar;

hämta (1)

 

Little Women av Louisa May Allcott, Adlibris, Amazon.

 

hämta

 

Anne of Green Mables av L.M. Montgomery, Adlibris, Amazon

hämta (2)

 

Heidi av Johanna Spyri, Adlibris, Amazon

hämta (3)

 

A Little Princess av Frances Hodgson Burnett, Adlibris, Amazon.

Det roligaste med dessa klassiker är att jag faktiskt inte har läst en enda av dem. Därför tycker jag att jag med gott samvete kan investera i dem och ge dem hedersplatsen i hyllan. Dessutom tycker jag inte att det är någon investering att tala om egentligen, knappt 450 kr för alla fyra om inte Adlibris höjer priserna. 

Är det någon annan som är lika sugen som jag?

 

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Önskningar, Barnböcker, Klassiker, Omslag. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Puffin In Bloom.

  1. CrimsonCorundum skriver:

    Jag gillar verkligen omslagen. Det är så viktigt att böcker har ”rätt” omslag, tycker jag. Om jag hade haft råd hade jag gärna köpt de här böckerna, men jag har allihop i tidigare upplagor, så jag tror inte jag kan unna mig att köpa dem.

    • crankoral skriver:

      Ja, rätt inlaga också. Det måste vara estetiskt tilltalande att läsa boken tycker jag. Gånger jag inte har råd brukar jag önska mig i julklapp eller så istället. Råkar man få en bok man redan har då är det ju inte mer än logiskt att man behåller den snyggare utgåvan.

  2. Lena skriver:

    Wow vilka fina omslag.

  3. Lucy skriver:

    Åh är helt kär i omslagen och ryggarma!

  4. Ping: Alice 150 år! | thecuriouscaseofthebooks

  5. Ping: Alice 150 år! | rastlösheten

Kommentera

