Världsteaterdagen!

Idag är det världsteaterdagen, jag är inte helt säker på vad det innebär, men tala lite om teater tycker jag vore på sin plats. Tyvärr är jag allt för dålig på att läsa pjäser, och ännu sämre på att gå och se teatrar. Inte heller går jag på musikaler eller operor så ofta som jag ville, även om jag ibland ser dessa som film. Bättre har jag i alla fall länge tänkt bli. Tills dess kollar jag på denna inspelning av en Peter Pan uppsättning, hittills tillräckligt bra. Annars rekommenderar jag varmt Finding Neverland, men bered er på att gråta!

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Barnböcker, Klassiker. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Världsteaterdagen!

  1. Finding Neverland är verkligen jättebra. En annan som är bra tycker jag är The Phantom of the Opera. Riktigt bra musikal-teater film. Den har jag gråtit till även om jag inte tror att det var meningen… eller?

Kommentera

