Så här ser det ut.

20130318-221549.jpg
Såhär ser det ut på mitt matbord just nu. Idag skickade jag in tentan till den åh så tråkiga konsthandelskursen, men jag har här raddat upp för att tidigt imorgon bitti stiga upp och ta mig an hemtentan i Muminkursen. Det kommer bli mycket roligare!

20130318-221846.jpg
Och såhär ser det ut i det lilla vitrinskåpet jag målade om här om dagen. Det huserar muminhusgeråd och taket låtsas att det är godisaffären Pippi Långstrump besöker.

20130318-222106.jpg
Och sist men inte minst, såhär ser det ut i min samling med olycksaliga syskon. För ett par veckor sedan hade jag bara två i inbunden utgåva men nu har jag på loppisar och liknande lyckats hitta många fler. Nu saknar jag bara fyra stycken tills jag kan börja läsa hela serien!

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Barnböcker, Bilderböcker, Bokhyllor, Bookshelf Tours, Detaljer, Inköp, Om Mig. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Så här ser det ut.

  1. Maria skriver:

    Ah, Muminkoppar. Jag har bara en, en orange med hattifnattar. Jag har även ett fodral med hattifnattar på till min mobil. 😉

    • crankoral skriver:

      Ja men den är ju hur fin som helst!! Jag hade kunnat svära på att jag också har den, men nu hittar jag den inte – panik! Såg förresten att det finns kakformar som hattifnattar!

  2. Ias skriver:

    Var läser man en Muminkurs om man får fråga?
    Vad gäller olycksaliga syskon så har du något riktigt roligt framför dig!

    • crankoral skriver:

      På Stockholms Universitet!!! Den heter Tove Jansson – Mumin med mer, 7,5 poäng och ges kvällstid, den var riktigt bra!

  3. Jag samlar på A Series of Unfortunate Events på engelska ^^ Så bra böcker!

    • crankoral skriver:

      Ja jag har förstått det, läste första och blev såld. John Henri Holmberg har gjort översättningen och han älskar jag ju så!

Kommentera

