Harry Potter omslag.

Jag vet inte riktigt hur jag trillade över detta, och jag har säkert sett och förfasats över detta förut, men har ni sett de italienska omslagen till Harry Potter-böckerna? Jag kan inte förstå dem, titta själva.

italyhp1

Jag googlade runt på lite andra omslag också, och hittade däremot dessa urtjusiga, vad jag förstår fanmade oslagen, jag vill hur gärna som helst ha dem.

0216potter1

Och tillslut måste vi ju såklart prata om de nya brittiska omslagen som kommer komma, jag tror de kan bli fantastiska. Hittills har bara första släppts men jag läste någonstans, minns inte var, att när man sedan ställer de alla sju tillsammans kommer något hemligt framträda eller en extra överraskning eller något sådant. Mycket lockande.

kkhp1-lg

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Fantasy, Magi, Omslag. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Harry Potter omslag.

  1. Linnea/Bokblomma skriver:

    Jag tycker nog faktiskt att ”fanmade”-framsidorna var för minimalistiska. Men det nya brittiska! Mycket fint!

    • crankoral skriver:

      Jo lite väl kanske, men jag tänkte som reseutgåvor om man kan kalla det så, slänga ned en i resväskan när man ska på stranden eller sådär. Men ja, de brittiska! Kommer köpa direkt!

  2. nathaliesjogren skriver:

    Det italienska omslaget förstår jag inte riktigt. Varför har han en mus på huvudet??

    • crankoral skriver:

      ELLER HUR!! På Hemligheternas kammare är det också med möss men efter det verkar de ha bättrat sig!

  3. Tessans Bokblogg skriver:

    Ja, alltså guuud vad jag älskar de nya brittiska omslagen. Måste köpa hem alla sen!!! 😀 ❤

    • crankoral skriver:

      Jaaa!!! Kommer sluta med att jag har typ 30000 Harry Potter-böcker sedan men det får det vara värt!

  4. Maria skriver:

    Haha, musmössa! Fattar ingenting, men kul. 😉

  5. Titti ABC Café skriver:

    HAHA, råttan på huvudet. Det var ju jätteroligt. 😦

Kommentera

