Gott nytt 2013.

vintage-new-year

2012 alltså. Är det bara jag som i efterhand tycker att det verkat som ett ovanligt långt år? Hiskeligt långt nästan, för att inte tala om bara hösten. Den kändes som en ren evighet. Men nu är det så att säga över och jag tycker nog 2013 klingar bra, det kommer förhoppningsvis bli ett strålande år! Vad hände 2012 då här på bloggen?

Givetvis läste jag många fina böcker. Några av favoriterna detta år måste vara I dödsskuggans land, Klappa händer små, Amerikanska gudar som jag långsamt läste och kämpade med mig överallt, Fel grav som jag tyckte så mycket om att jag struntade i cykel till jobbet så jag kunde läsa medan jag gick. Själlös och fortsättningen och Styxx fantasys fantastisk svarta kanter, föga originellt imponerade Jellicoe Road även på mig otroligt mycket och jag längtar tills jag läser om den, Bloodlines var årets första bok och jag sitter nu och väntar spänt på del tre i serien som inte kan komma snart nog.

I övrigt blev jag väl relativt varm i kläderna när det kom till detta med att bokblogga, det var ju mitt andra år nu och det blev både videoklipp och utmaningar och bokevent. Men i jämförelse med första året var 2012 också körigare i skolan och på jobbet och rent allmänt ni vet, så jag tycker nog att det inte blev tillräckligt bloggat ändå.

2013 då, vad ska hända här då? Ja för hoppningsvis kommer jag få en fantastisk praktikplats på ett förlag någon gång under året och kunna blogga om det, jag kanske slänger in lite mer husochpysselinlägg nu när jag bor själv och har plats och lust att pyssla igen, det blir såklart böcker, böcker och mer böcker att läsa. Ännu har jag dock inte avslutat årets första bok. Jag kommer också ta min kandidatexamen, hör på den va! Någon gång hoppas jag att jag tilldelas en aningen semester det här året också, det gick upp för mig häromdagen att utomlands har jag inte varit sedan precis efter studenten, och det var många år sedan. Sen tänkte jag, vid sidan om jobb, skola, bloggande, karl, hem och hushåll också klämma in ytterligare någon sorts hobby. Just nu väljer jag, som föregående år, mellan balett, måleri eller piano och sång. Men nu ska jag inte ta ut mig i förskott, det är ju bara den andra ännu.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Övrigt, Bloggar, Favoriter, Om Mig. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gott nytt 2013.

  1. Gott nytt år =)

    (måste ta tag och läsa Jellicoe Road snart….)

Kommentera

