Kroppsdelar, kroppsdelar, kroppsdelar…?

Denna veckas tematrio hos Lyran skall behandla kroppsdelar i titlar. Jag har haft stora problem här, allt från att jag resonerat med mig själv att särdrag kan vara en kroppsdel alá Dumskallarnas sammansvärjning, och till att sedan riktigt behärska mig för att inte vara ordvitsig och välja Moby Dick. Nu har jag dock tagit mig samman, efter att stilla undrat om inte en hatt, Trollkarlens hatt, kan ses som en kroppsdel, och hittat titlar med delar i namnet som de flesta doktorer går med på att undersöka.

Själens osaliga längtan av Audrey Niffenegger, kanske inte en rakt på sak kroppsdel, men det är nog väldigt svårt att fungera som människa utan den ändå. Har tyvärr inte läst klart denna ännu då jag lånade ut den medan jag tog en paus i läsandet och sen dess har jag inte tagit mig för att få tillbaka den ens. Men den verkade väldigt bra!

Love in vein av Poppy Z. Brite. Detta är en vampyre erotica samling som jag inte heller har läst, jag tycker dock omslaget föreslår att detta är, eller kanske inbillar jag mig, lika bra som en gammal skräckfilm, dåligt på så många sätt men underhållande ändå. Damer i distress och dåligt sminkade monster.

Och sist då, Mannen utan ryggrad av Peo Bengtsson, också oläst men jag vill ändå läsa denna. Det verkar vara som Björn Sortland/Gunnar Ardelius fast utgivet för vuxna. Skall helt klart läsas!

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Enkäter, Fantasy, Kärlek, Magi, Skräck, Vampyrer. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Kroppsdelar, kroppsdelar, kroppsdelar…?

  1. Lena skriver:

    Lite kul tänkt där i början:)) Har inte läst någon av din!

  2. Linda skriver:

    Jag hade också en Audrey Niffenegger i förra tematrion då det var släktord! Men visst är själen en del av kroppen:)

  3. Sara Pepparkaka skriver:

    Jag hittade på massor av böcker med själar också..

  4. C.R.M. Nilsson skriver:

    Jag har inte läst något av Poppy Z. Brite ännu, fastän jag velat.

  5. Se till att få tillbaka Själens osaliga längtan direkt! Underbart bra bok =)

Kommentera

